fbpx
  • Geweest

  • VOLG
    Den Haag
    Theater Dakota
  • VOLG
    Capelle aan de IJssel
    Isala Theater
  • VOLG
    Amersfoort
    Theater De Lieve Vrouw
  • VOLG
    Den Bosch
    Verkadefabriek
  • VOLG
    Utrecht
    Stadsschouwburg
  • VOLG
    Meppel
    Schouwburg Ogterop
  • VOLG
    Almelo
    Theater Hof 88
  • VOLG
    Roermond
    ECI Cultuurfabriek
  • VOLG
    Hoorn
    Schouwburg Het Park
  • VOLG
    Eindhoven
    Plaza Futura
  • VOLG
    Nieuwegein
    Theater de Kom
  • VOLG
    Amsterdam
    Theater Bellevue
  • VOLG
    Venlo
    De Maaspoort
  • VOLG
    Wageningen
    Theater Junushoff
  • VOLG
    Deventer
    Theater Bouwkunde
  • VOLG
    Enschede
    De Vrijhof
  • VOLG
    Arnhem
    Schouwburg
  • VOLG
    Zoetermeer
    Stadstheater
  • VOLG
    Haarlem
    Toneelschuur
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Amsterdam
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Amsterdam
    Theater Bellevue
  • VOLG
    Amsterdam
    Theater Bellevue
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG try-out
    Den Haag
    Theater aan het Spui
  • VOLG try-out
    Den Haag
    Theater aan het Spui

“Ze houdt van paarden. Dat weet ik al vanaf het begin.
Ze houdt van paarden.”

 

In het najaar van 2010 krijgt regisseur Thomas Schoots een leentelefoon. Op deze mobiele telefoon staan 263 sms-berichten, vier foto’s en twee filmpjes van de vorige eigenaar: een zekere Anouk. Samen met schrijfster Laia Fàbregas ontwikkelt Firma MES een voorstelling gebaseerd op wat zij te weten komen over Anouk. Anouk weet van niks.

recensie

★★★★ “Hilarisch en unheimisch (…) Ze schakelen soepel tussen zichzelf, hun kanttekeningen en hun personages. (…) ga je vijf kwartier lang naadloos mee in hun spannende zoektocht in het leven van een doodgewone vrouw.”

de Volkskrant

In VOLG gaat Firma MES op zoek naar de huidige grenzen van privacy. Gefascineerd door de gegevens uit de telefoon duiken de makers in het leven van Anouk. Waar woont ze? Waar werkt ze? Heeft ze een relatie? Wie is toch die Job die ze ’s avonds sms’t? Parallel aan deze zoektocht zien we drie fictieve personages aan de haal gaan met de realiteit.

VOLG ging op 17 september 2011 in première in Theater aan het Spui in Den Haag. In het najaar van 2012 tourde VOLG langs theaters door het hele land.

recensie

Fictie en non-fictie lopen dan ongemerkt in elkaar over. (…) Als vanzelf wordt het big-brother-dillema van de privacy zo de toneelvloer opgeschoven: (…) swingend en spontaan

Trouw

BEKIJK VOORSTELLINGSFOTO’S

BEKIJK TRAILER

Credits
  • regie Thomas Schoots
  • spel Daan van Dijsseldonk, Roos Eijmers, Lindertje Mans
  • tekst Laia Fàbregas
  • decor Catharina Scholten
  • kostuums Anne-Rixt Gast
  • lichtontwerp Egbert Mellema
  • dramaturgie Costiaan Mesu
  • zakelijke leiding Daphne van Iperen
  • productie Rodney Verhoeven
  • publiciteit Dieke van der Spek
  • techniek Daniel Patijn
  • fotografie Joris-Jan Bos
  • trailer Mink Pinster
  • grafische vormgeving Vruchtvlees
  • met dank aan Theater aan het Spui, Costiaan Mesu, Maureen Versprille