Geplaatst op: 09 juli 2014

We hebben een nieuwe site! Trots en blij en alsof we twintig kopjes koffie hebben gedronken, zo voelen we ons erover. Onze lievelingsontwerpers van Vruchtvlees maakten het ontwerp en zorgden dus dat alles eruit ziet zoals je het nu ziet. Daar hoort een interview bij.

Wat waren jullie inspiratiebronnen? Hoe kwamen jullie uiteindelijk tot dit fijne ontwerp?
We wilden de website luchtig houden en gebruiksvriendelijk. We vonden het belangrijk dat de website heel beeldend en visueel prikkelend zou zijn. Maar het moest ook uitnodigend zijn om de content te lezen. Daarom hebben we veel aandacht besteed aan de typografie.

Wat vinden jullie het allermooiste aan de site?
Als we een ding uit moeten kiezen dan is het de manier waarop de producties worden gepresenteerd. Doordat we zelf de campagne beelden ontwerpen kunnen we ze optimaal tot hun recht laten komen. Daarnaast hebben we ons best gedaan om de bijbehorende pagina’s aantrekkelijk en overzichtelijk te ontwerpen.

'Een ligatuur is iets wat wij als design nerds erg kunnen waarderen.'

Vruchtvlees

Wat vonden jullie het leukste moment in het proces? (Wij o.a. toen Roman EXTREEM enthousiast werd van het feit dat de f en de i ook in elkaar door kunnen lopen in een bepaald lettertype en dat dat ook zo’n mooie naam heeft die we nu vergeten zijn en dat we toen dachten: zij zijn echt de coolste vormgevers ooit).
Hahaha, dat heet een ligatuur en dat soort mooie details aan een lettertype kunnen we als ‘design nerds’ erg waarderen.
Wij vonden het erg leuk dat we een taart voor Lindertje haar verjaardag hadden gebakken en ze niet kwam opdagen, zodat we hem zelf konden opeten :-)

Krijgen jullie ook zulke hete reacties op de Trippers-vormgeving?
We krijgen erg veel goede reacties op de poster. De poster is brutaal en opvallend geworden. De planten van de fotoshoot staan hier nog steeds gezellig op ons kantoor.

Wat moet een goede site hebben volgens jullie? En hoe hebben jullie dat bij de Firma MES-site gedaan?
We vinden het altijd belangrijk dat de navigatie en hiërarchie duidelijk is en dat er een goede flow in de website zit, zodat elk type gebruiker meteen kan vinden wat hij of zij zoekt. Zo zullen bezoekers van de website vaak als eerst kijken naar de voorstelling die Firma MES op dat moment speelt. Daarna volgen direct de locaties zodat men meteen een toegangskaartje kan aanschaffen.
De website is ‘mobile first’ ontworpen. Omdat veel bezoekers de website met ipad of mobiele telefoon zullen bezoeken is het erg belangrijk om dit als vertrekpunt te gebruiken.

Wat was het moeilijkst aan het ontwerp?
Een aantal pagina soorten stond al vast. Maar een groot gedeelte van de website was nog niet bepaald. We hebben daarom een systeem bedacht waarbij degene die de website beheert gemakkelijk en flexibel verschillende soorten pagina’s kan opbouwen die er altijd goed uitzien. Een foolproof systeem. Dat is één van de grootste uitdagingen bij het maken van een website, maar dat maakt het ontwerpen ervan zo leuk.

Dit is trouwens nog een eerste schets van de site:

Wil je meer weten over Vruchtvlees? Dit is hun mooie website. En Buurmen maakte technisch alles mogelijk, zonder die slimme mannen waren we natuurlijk niets. 

Bedankt knappe types!