Geplaatst op: 30 mei 2011

Op woensdag 1 juni 2011 zal Firma MES spreken bij Pecha Kucha Den Haag in creatief warenhuis HOOP. Aan de hand van 20 ‘slides’ stellen we onszelf voor en beschrijven we onze fascinatie die zal leiden tot onze volgende voorstelling VOLG.

Andere sprekers die avond zijn: Maarten Demmink, Susan Meinen, Thomas Klaui, Lize Korpershoek, Tim Arts & Stefan van den Boogaard, Lorenzo de Rita, Coen Hoogstraten, James Worthy, Jan-Dirk van der Burg, Sander Idema, Dorith Sjardijn, Pieter Willems (Presk) en Yousef Gnaoui

Woensdag 1 juni 2011, 20:30u
Creatief Warenhuis HOOP

Voor meer informatie kijk je op pechakuchadenhaag.nl

Lees hieronder een verslag van de avond

  • Hofstijl 02 Jun Pecha Kucha: Haagse prietpraat

    PECHA KUCHA: HAAGSE PRIETPRAAT: DE VERBALE DWANGBUIS

    door Bas Gezelle

    Dat Hagenezen kunnen lullen is een feit. Een presentatie met daarin 20 dia’s van ieder 20 seconden klinkt voor velen dan ook als een verbale dwangbuis. Toch waren dit gisteravond de spelregels op al weer de 8e editie van de Haagse Pecha Kucha (Japans voor prietpraat) avond. Hagenezen en van buiten de stad waagden zich toch aan de 20 dia’s en waren voornemens om ons te inspireren met hun verhalen.

    Ook dat is deze 8e editie zeker weer gelukt. Uiteraard de een wat meer dan de ander. Zo werd ik echt overdonderd door de kleine ADHD’erige illustrator on speed Lize. Zij had zich als missie voorgenomen om zo veel mogelijk woorden in 20 seconden te proppen en dat ging haar goed af. Wat een ontzettend leuk verhaal waarin eigenlijk de bottomline was: “Doe wat je leuk vindt, in haar geval tekenen, en stel een aantal doelen. Alles is mogelijk dus deze ga je gewoon halen“. Zo is zij in een jaar van een naar schoolgaand meisje die een beetje tekent getransformeerd in een professionele illustrator met een agent.

    De vijfde presentatie waren 3 mensen van de theatergroep Firma MES. Ze vertelden dat ze heel erg geboeid zijn door het fenomeen nieuwsgierigheid. Toen een van de 3 een leentoestel kreeg van T-Mobile met daarop nog 250 smsjes, foto’s en video’s van de vorige eigenares was dat als het winnen van de jackpot. Nu hebben ze op basis van al deze smsjes, foto’s en video’s een theaterstuk gemaakt van het fictieve leven van deze Anouk. Op basis van een foto van haar woonkamer bouwen ze een decor. Geniaal.

    Mijn lachspieren maakten overuren bij de talk van de twee heren, Tim Arts en Stefan van den Boogaard, van Belgisch reclamebureau Mortierbrigade. Zij hadden alle 20 dia’s verkocht aan merken en de opbrengst hier van ging naar de Kanker Bestrijding. “Sambal bij? Nee doe mij maar een accountant van Overfei” of zo iets dergelijks. Heerlijk absurde humor.

    Verder ben ik nog vandaag Presk, wat een lekkere sound, gaan volgen op Soundcloud en heb ik het blog Ajanuka aan mijn Google Reader toegevoegd. Bekijk ook hun te gekke video voor G-Shock. Waar was trouwens James Worthy? En wat een kutsmoes van Sef om om 17:00 aan te geven dat hij niet kon komen wegens het afmixen van een EP. Durfden ze beiden de Haagse arena soms niet te betreden?

    Zet mij in ieder geval maar alvast op de lijst voor Pecha Kucha #9!